18 października 2017   Szukaj   
Galeria Studencka

W Biurze Obsługi Klienta prezentowane są Państwu prace studentów
Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu.
Opiekunem i osobą do kontaktów jest Pani dr Joanna Dudek.

 

GALERIA PRACOWNI MALARSTWA
WPA-UAM w Kaliszu
Prof. zw. Marek Zaborowski
Ad. dr Joanna Dudek

 

 „Prawdziwie odkrywcza podróż to nie szukanie
  nowych pejzaży, ale znalezienie nowego spojrzenia”
 Marcel Proust

 

     Sztuka nie jest dziedziną, w której można osiągnąć powszechną zgodę. Świata i sztuki nie da się sprowadzić do jednej formuły, wszystkie teoretyczne i artystyczne aspekty są, bowiem istotnymi składnikami poszukiwania prawdy i zrozumienia; koniecznymi częściami rozumu zaangażowanego w rzeczywistość.

 

     Program pracowni oparty jest na przeświadczeniu, że obraz jest naszą wewnętrzną potrzebą, że jest takie miejsce w naszym istnieniu, które bez niego jest puste. Nie wdając się w szczegóły terminologicznej zagadki obrazu i wielu jego definicji powiedzmy, że jest tym doskonalszy, im bardziej utożsamia się z autorem, a jako fakt jest w szczególny sposób powiązany z niewerbalną ideą.

 

     Studiowanie malarstwa w pracowni oznacza dialog wymagający intelektualnej odwagi i uporu w dążeniu do doskonałości oraz zaangażowanie w problematykę obrazu.

 

Joanna Dudek: dudekjoan@gmail.com, tel. kom. 660 388 853

 

Marcin Stencel

 

Cykl obrazów: „Ctrl+C / Ctrl+V”.

 

Dwie rzeczywistości: wirtualna i egzystencjalna przekładają się na malarską jedność. W pracach owe dwie rzeczywistości stają się fuzją, której wspólnym tłem jest płótno malarskie. Obraz eksploatuje prozaiczne scenerie miejsc i przedmiotów, które mijamy. Przeniesienie rzeczywistości wirtualnej w malarską prostym, niekiedy prymitywnym zabiegiem wklejenia powoduje zaistnienie absurdalnej, nieprawdziwej sytuacji, obfitującej w nowe dla mnie znaczenia.

 

Obraz wirtualny ma to do siebie, że nie istnieje realnie, a pomimo to jest obecny. Te dwa „światy” ingerując w siebie, kontrastują cechy formalne sąsiedniej rzeczywistości. Zderzenie  klarowności, sterylności i pewnej systematyczności wirtualnego świata z gestem, i syntezą malarską prowadzi do nowych estetycznie rozwiązań.  

 

1. „B2”, technika własna, 70 x 100 cm,
2. „Obcy”, technika własna, 70 x 100 cm,

3. „F-22”, technika własna, 80 x 120 cm,
4. „ B3”, technika własna, 70x100 cm,

5. „Eve” technika własna, 50 x 90 cm,
6. „Transformers”, kolaż, 120 x 80 cm,

7. „Sterowiec”, kolaż, 120 x 80 cm,

8. „Transformer 2”, kolaż, 70 x 100 cm


zobacz galerię

 

 

ALEKSANDRA FLIS

Cykl obrazów: “Notatki z oddychania”.


Przejść ulicą od niechcenia, powolnym krokiem. Tym razem nie śpieszyć się, rozejrzeć się, dostrzec
otaczające nas codziennie niewidoczne rzeczy. Zachwycić się. Patrzeć wysoko - w przestrzeń,
w błękit.
Oddychać.
Iść odważnie z uniesioną głową - nie patrzeć pod nogi. Nic nie załatwiać, nie rozmawiać przez telefon.
Kontemplować. Odpoczywając śledzić wcześniej niedostrzeżone. Wsłuchać się w miasto. 
Zwolnić. Trwać. Po prostu być. Delektować się przeżywaną chwilą.
Łagodna,  przyjemna samotność. Taki stan. Chwila oddechu.
Przyjazne wnętrza zastygłe w ciszy. Zadowolenie - zadomowienie. Zanurzenie się w myślach.
Potrzeba odosobnienia.  Szeroki błękit zawieszony w ciszy. Zatrzymuję go.
Nie znoszę monotonii, ale maluję ją, bo wciąga. Jak oddech.

1.    Notatki z oddychania 1, olej na płótnie, 130x85 cm, 2011
2.    Notatki z oddychania 9, olej na płótnie, 100x130 cm, 2011
3.    Notatki z oddychania 2, olej na płótnie, 100x80 cm, 2011
4.    Notatki z oddychania 11, olej na płótnie, 100x80 cm, 2011
5.    Notatki z oddychania 10, olej na płótnie, 120x100 cm, 2011
6.    Kalisz, olej na płótnie,70x130 cm, 2010
7.    Kalisz, olej na płótnie, 80x130 cm, 2010
8.    Notatki z oddychania 5, olej na płótnie, 100x130 cm, 2011
9.    Notatki z oddychania 4, olej na płótnie, 90x130 cm, 2011

 

zobacz galerię

 

 

NATALIA CZARCIŃSKA

Cykl obrazów: Z punktu A...


Obrazy są podzielone różową linią, która jest znakiem nitki napotkanej w rzeczywistości. Nitka ma być pretekstem. Wzdłuż linii mogą toczyć się różne opowieści.
Nitka wykracza poza przestrzeń obrazu ku rzeczywistości, z której się wywodzi, ale jako znak powraca do obszaru semiotyki i staje się ekwiwalentem ezoterycznego sensu i idei ciągłości, czasu, wiecznego stawania się etc. Wybierając tradycyjne środki malarskie mam świadomość afirmacji fragmentu, kontemplacji „odcinka” wyrwanego z kontekstu całości.

1. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 120x120 cm, olej na płótnie
2. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 100x100 cm, olej na płótnie
3. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 150x200 cm, olej na płótnie
4. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 70x100 cm, olej na płótnie
5. Natalia Czarcińska, Z pnktu A..., 200x200 cm, olej na płótnie
 

 

zobacz galerię

 

 

MARTA MARSZAŁŁ

Marta Marszałł to portrecistka zafascynowana twórczością Jacka Malczewskiego i Marka Romanka. Próby poszukiwania współczesnego portretu oparte są na odważnych uderzeniach pędzla, kontrastowym świetle i mrocznej stylistyce popkultury.


01. ''Monaster''. Akryl na płótnie, 100x100, 2013r.
02. ''Katedra''. Akryl na płótnie, 80x80, 2013r.
03. ''Rdza''. Akryl/olej na płótnie, 80x80, 2013r.
04. ''Ezgi''. Akryl na płótnie, 100x50, 2013r.
05. ''Yuki''. Akryl na płótnie, 50x50, 2012r.
06. ''Kerem''. Akryl na kartonie, 55x50, 2013r.
07. ''Harun''. Akryl na płótnie, 60x50, 2013r.
08. ''Countess''. Akryl na płótnie, 120x90, 2013r.

 

zobacz galerię

 

 

WERONIKA IGNASIAK

W moich pracach malarskich uciekając się do codzienności, wykorzystuję jej elementy i łączę w nowe światy. Kolekcjonuję próbki rzeczywistości za pośrednictwem fotografii i szkiców, a następnie kompiluję ją na nowo w „ugraficznionej” formie. Nawiązuję estetyką do komiksu i grafiki komputerowej.

Wyrazem moich prac nie jest przekaz ideologiczny, nie jest to też manifestacja gestu malarskiego. Ważne jest dla mnie zwrócenie uwagi na charakter komiksowej kreski, który stanowi o atrakcyjności pracy. Wykorzystuję sceny z życia wzięte, lecz nie nadaję im głębszych znaczeń. Istotna jest dla mnie metamorfoza zwyczajnych elementów w nową całość.


01.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
02.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
03.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 120x140 cm, 2013
04.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
05.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
06.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 50x80 cm, 2013
07.    Kot, akryl na płótnie, 55x50 cm, 2013
08.    Marta-dyptyk, akryl na płótnie, 50x36 cm, 2013
09.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 60x90 cm, 2013
10.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, układ 9 elementów 220x340 cm, 2013
 

zobacz galerię

 

 

 

MICHAŁ MĄKA

Urodziłem się w 1989 r. w Kaliszu. W swoich pracach inspiruję się malarstwem abstrakcyjnym inspirowanym głównie szkołą nowojorską action painting oraz sztuką ulicy (street art-szablon art). W malarstwie ważne są dla mnie refleksje dotyczące kondycji człowieka i współczesnego świata. Potrzeba protestu wobec podwójnej moralności, pogoni za sensacją, manipulacjom medialnym- wynika z mojego stosunku do świata - jestem pacyfistą.


1. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x120 cm, 2013
2. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x100 cm, 2012
3. Keith Haring, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2014
4. Pablo Picasso, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2014
5. Andy Warhol, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2013
6. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x100 cm, 2013
7. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 70x100 cm, 2012
8. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 70x100 cm, 2012
9. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 100x80 cm, 2012
10. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 100x80 cm, 2012
11. bez tytułu, akryl, spray, gazety na płótnie, 100x80 cm, 2013
 

 

 zobacz galerię

 

 

 

KLAUDIA RYMARCZYK

Subiektywne spojrzenie na rzeczywistość, śmiałe, kontrastowe kolory, proste, geometryczne formy charakteryzują  twórczość dziecka. Powołując się na ten język i autentyczność dziecięcego rysunku połączyłam te elementy w kompozycyjnie spójna całość. Rytm geometrycznych  form podporządkowany jest radosnemu rysunkowi dziecka, który niczym przewodnik po malarskiej formie prowokuje widza do odkrywania jego ukrytej roli. 
Na ile taki zabieg jest ożywczy i intrygujący dla twórcy i odbiorcy?
Na ile odwoływanie się do radosnego początku twórczości może stać się dojrzałą strategią artystyczną?


1. Klaudia Rymarczyk, Złota nić, technika własna, 100 x 120 cm, 2014
2. Klaudia Rymarczyk, Przenikanie, technika własna, 100 x 100 cm, 2014
3. Klaudia Rymarczyk, Kocia pułapka, technika własna, 100 x 170 cm, 2014
4. Klaudia Rymarczyk, Zderzenia, technika własna, 70 x 140 cm, 2014
5. Klaudia Rymarczyk, Kosmos, technika własna, 100 x 120 cm, 2014


zobacz galerię
 

 

MATEUSZ NOWAK

Cykl obrazów "Patrioci".
 
Z czego powstałeś zależy od genetyki, w co się obrócisz, od polityki.
Stanisław Jerzy Lec
 
Każdą z prac można podzielić na „portret” i „atrybut”. Czasami dany „atrybut”ukazywany jest tak aby nadać całości wydźwięk sarkastyczny, czasem nasuwa inne uczucia. Celem jest ukazanie osoby, a zarazem tego co wokół niej się dzieje, co dobrze znamy z serwisów informacyjnych.
Dlaczego Patrioci?
Patriotyzm (łac. patria,-ae = ojczyzna, gr. patriates) – postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęć ponoszenia za nią ofiar; pełna gotowość do jej obrony, w każdej chwili. Charakteryzuje się też przedkładaniem celów ważnych dla ojczyzny nad osobiste, a także gotowością do pracy dla jej dobra i w razie potrzeby poświęcenia dla niej własnego zdrowia lub życia. Patriotyzm to również umiłowanie i pielęgnowanie narodowej tradycji, kultury czy języka. Patriotyzm oparty jest na poczuciu więzi społecznej, wspólnoty kulturowej oraz solidarności z własnym narodem i społecznością.
 
To, co w polityce zaczyna się od lęku, kończy się szaleństwem.
Samuel Coleridge

Czyż nie każdy z polityków jest patriotą kochającym swój kraj ponad wszystko. Za wszelką cenę pragnie dobra swoich rodaków, pokoju między nimi jak i z innymi. Każdy z przedstawionych polityków bez wahania odpowiedziałby że jest patriotą. W tym momencie pytamy samych siebie, skąd zatem bierze się to całe zło panujące na naszym świecie, czyż to nie paradoksalne, że teoretycznie wypływa ono ze wspaniałych intencji?

Najwyższy stopień wolności politycznej graniczy bezpośrednio z despotyzmem.

Georg Christoph Lichtenberg

Warto zadać sobie pytanie czym dzisiaj jest patriotyzm, czy w dzisiejszym świece można być patriotą „uniwersalnym”, który nie kłóci się z nowoczesności i tradycją. To pytanie wydaję się bardzo adekwatne do sytuacji w naszym kraju kiedy to Polska podzielona jest bardzo widocznie na dwa obozy. Ta sytuacja jednak panuje na całym świecie. Czy dzisiejsi patrioci, mogą być dla kogoś autorytetem? Co to w ogóle znaczy patriota? A polityka, do czego dzisiaj służy polityka? Jest narzędziem do sprawowania władzy, do zarządzania państwem, do tego do czego powinna służyć, czy też może jest sposobem na kreowanie własnej osoby, czy szybki zarobek, czy też dążenia do destrukcji tych, którzy się z władzą nie zgadzają? Czy polityk może być osobą godną naśladowania? Teoretycznie, najlepsi ze społeczeństwa, przez nie wybierani, w praktyce, sami wiemy...
Czy my jako społeczeństwo, często zawiedzione, mamy odwagę pokazać co czujemy? Czy ludzie wolą iść z nurtem, nie wychylać się mówiąc „jakoś to będzie”, czy też jesteśmy w stanie pokazać rządzącym elitom że mamy siłę? Czy media powinny wspierać nas w tym procederze, czy tylko sucho relacjonować fakty, a może media są tylko marionetką w ręku władzy? Te i inne pytania pozostawiam odbiorcy, niech każdy odpowie sobie w duchu, i zastanowi się nad kondycją tego świata.


1. Adamek bolesna, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2014
2. Baszar al-Assad, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
3. Berlusconi, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
4. Jarosław Kaczyński, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
5. Mahmud Ahmadineżad, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
6. Krystyna D'Arc Pawłowicz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2014
7. Putin niosący pokój, akryl na płótnie, 80x60 cm, 2014
8. Kim, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
9. Recep Tayyip Erdogan, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013

 

zobacz galerię

 


ADRIAN KEMPA

Cykl obrazów "Tam jednak coś jest”


Działania malarskie koncentruję wokół pejzażu, otoczenia, przestrzeni. Staram się  odkryć/poznać strukturę, materię, atmosferę zjawisk zachodzących wokół nas, zapisać je językiem malarskim - momenty gdy pejzaż przekształca/zaciera się, zanika horyzont, zanikają precyzyjne, (realistyczne) punkty odniesień, niebo „zlewa się z ziemią”...
Rozmawiam, analizuję, doświadczam, przetwarzam, staram się wychodzić  poza horyzont, w sferę kodów, zjawisk, struktur, materii…   
Na pierwszy rzut oka nic nie widać, ale czujemy „podskórnie”, że jednak coś tam jest…   

 


1. zakrywanie-odkrywanie/obraz 3 (niebieskie kryje), 2013, olej na płótnie 150 x 110 cm
2. zakrywanie-odkrywanie/obraz 7,(pod tym coś jest), 2013, olej na płótnie, 40 x 30 cm
3. przypływ-odpływ, 2014, olej na płótnie, 90 x 130 cm
4. zakrywanie-odkrywanie-obraz 5, 2013, olej na płótnie, 130 x 90 cm
5. trochę bujało, 2014, olej na płótnie, 80 x 120 cm
6. było grubo po dwudziestej..., 2014, olej na płótnie, 40 x 80 cm
7. nie do zatrzymania, 2014, olej na płótnie, 18 x 24 cm

 

zobacz galerię

 

 

 

 

 

 

 

W Biurze Obsługi Klienta prezentowane są Państwu prace studentów
Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM w Kaliszu.
Opiekunem i osobą do kontaktów jest Pani dr Joanna Dudek.

 

GALERIA PRACOWNI MALARSTWA
WPA-UAM w Kaliszu
Prof. zw. Marek Zaborowski
Ad. dr Joanna Dudek

 

 „Prawdziwie odkrywcza podróż to nie szukanie
  nowych pejzaży, ale znalezienie nowego spojrzenia”
 Marcel Proust

 

     Sztuka nie jest dziedziną, w której można osiągnąć powszechną zgodę. Świata i sztuki nie da się sprowadzić do jednej formuły, wszystkie teoretyczne i artystyczne aspekty są, bowiem istotnymi składnikami poszukiwania prawdy i zrozumienia; koniecznymi częściami rozumu zaangażowanego w rzeczywistość.

 

     Program pracowni oparty jest na przeświadczeniu, że obraz jest naszą wewnętrzną potrzebą, że jest takie miejsce w naszym istnieniu, które bez niego jest puste. Nie wdając się w szczegóły terminologicznej zagadki obrazu i wielu jego definicji powiedzmy, że jest tym doskonalszy, im bardziej utożsamia się z autorem, a jako fakt jest w szczególny sposób powiązany z niewerbalną ideą.

 

     Studiowanie malarstwa w pracowni oznacza dialog wymagający intelektualnej odwagi i uporu w dążeniu do doskonałości oraz zaangażowanie w problematykę obrazu.

 

Joanna Dudek: dudekjoan@gmail.com, tel. kom. 660 388 853

 

Marcin Stencel

 

Cykl obrazów: „Ctrl+C / Ctrl+V”.

 

Dwie rzeczywistości: wirtualna i egzystencjalna przekładają się na malarską jedność. W pracach owe dwie rzeczywistości stają się fuzją, której wspólnym tłem jest płótno malarskie. Obraz eksploatuje prozaiczne scenerie miejsc i przedmiotów, które mijamy. Przeniesienie rzeczywistości wirtualnej w malarską prostym, niekiedy prymitywnym zabiegiem wklejenia powoduje zaistnienie absurdalnej, nieprawdziwej sytuacji, obfitującej w nowe dla mnie znaczenia.

 

Obraz wirtualny ma to do siebie, że nie istnieje realnie, a pomimo to jest obecny. Te dwa „światy” ingerując w siebie, kontrastują cechy formalne sąsiedniej rzeczywistości. Zderzenie  klarowności, sterylności i pewnej systematyczności wirtualnego świata z gestem, i syntezą malarską prowadzi do nowych estetycznie rozwiązań.  

 

1. „B2”, technika własna, 70 x 100 cm,
2. „Obcy”, technika własna, 70 x 100 cm,

3. „F-22”, technika własna, 80 x 120 cm,
4. „ B3”, technika własna, 70x100 cm,

5. „Eve” technika własna, 50 x 90 cm,
6. „Transformers”, kolaż, 120 x 80 cm,

7. „Sterowiec”, kolaż, 120 x 80 cm,

8. „Transformer 2”, kolaż, 70 x 100 cm


zobacz galerię

 

 

ALEKSANDRA FLIS

Cykl obrazów: “Notatki z oddychania”.


Przejść ulicą od niechcenia, powolnym krokiem. Tym razem nie śpieszyć się, rozejrzeć się, dostrzec
otaczające nas codziennie niewidoczne rzeczy. Zachwycić się. Patrzeć wysoko - w przestrzeń,
w błękit.
Oddychać.
Iść odważnie z uniesioną głową - nie patrzeć pod nogi. Nic nie załatwiać, nie rozmawiać przez telefon.
Kontemplować. Odpoczywając śledzić wcześniej niedostrzeżone. Wsłuchać się w miasto. 
Zwolnić. Trwać. Po prostu być. Delektować się przeżywaną chwilą.
Łagodna,  przyjemna samotność. Taki stan. Chwila oddechu.
Przyjazne wnętrza zastygłe w ciszy. Zadowolenie - zadomowienie. Zanurzenie się w myślach.
Potrzeba odosobnienia.  Szeroki błękit zawieszony w ciszy. Zatrzymuję go.
Nie znoszę monotonii, ale maluję ją, bo wciąga. Jak oddech.

1.    Notatki z oddychania 1, olej na płótnie, 130x85 cm, 2011
2.    Notatki z oddychania 9, olej na płótnie, 100x130 cm, 2011
3.    Notatki z oddychania 2, olej na płótnie, 100x80 cm, 2011
4.    Notatki z oddychania 11, olej na płótnie, 100x80 cm, 2011
5.    Notatki z oddychania 10, olej na płótnie, 120x100 cm, 2011
6.    Kalisz, olej na płótnie,70x130 cm, 2010
7.    Kalisz, olej na płótnie, 80x130 cm, 2010
8.    Notatki z oddychania 5, olej na płótnie, 100x130 cm, 2011
9.    Notatki z oddychania 4, olej na płótnie, 90x130 cm, 2011

 

zobacz galerię

 

 

NATALIA CZARCIŃSKA

Cykl obrazów: Z punktu A...


Obrazy są podzielone różową linią, która jest znakiem nitki napotkanej w rzeczywistości. Nitka ma być pretekstem. Wzdłuż linii mogą toczyć się różne opowieści.
Nitka wykracza poza przestrzeń obrazu ku rzeczywistości, z której się wywodzi, ale jako znak powraca do obszaru semiotyki i staje się ekwiwalentem ezoterycznego sensu i idei ciągłości, czasu, wiecznego stawania się etc. Wybierając tradycyjne środki malarskie mam świadomość afirmacji fragmentu, kontemplacji „odcinka” wyrwanego z kontekstu całości.

1. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 120x120 cm, olej na płótnie
2. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 100x100 cm, olej na płótnie
3. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 150x200 cm, olej na płótnie
4. Natalia Czarcińska, Z punktu A..., 70x100 cm, olej na płótnie
5. Natalia Czarcińska, Z pnktu A..., 200x200 cm, olej na płótnie
 

 

zobacz galerię

 

 

MARTA MARSZAŁŁ

Marta Marszałł to portrecistka zafascynowana twórczością Jacka Malczewskiego i Marka Romanka. Próby poszukiwania współczesnego portretu oparte są na odważnych uderzeniach pędzla, kontrastowym świetle i mrocznej stylistyce popkultury.


01. ''Monaster''. Akryl na płótnie, 100x100, 2013r.
02. ''Katedra''. Akryl na płótnie, 80x80, 2013r.
03. ''Rdza''. Akryl/olej na płótnie, 80x80, 2013r.
04. ''Ezgi''. Akryl na płótnie, 100x50, 2013r.
05. ''Yuki''. Akryl na płótnie, 50x50, 2012r.
06. ''Kerem''. Akryl na kartonie, 55x50, 2013r.
07. ''Harun''. Akryl na płótnie, 60x50, 2013r.
08. ''Countess''. Akryl na płótnie, 120x90, 2013r.

 

zobacz galerię

 

 

WERONIKA IGNASIAK

W moich pracach malarskich uciekając się do codzienności, wykorzystuję jej elementy i łączę w nowe światy. Kolekcjonuję próbki rzeczywistości za pośrednictwem fotografii i szkiców, a następnie kompiluję ją na nowo w „ugraficznionej” formie. Nawiązuję estetyką do komiksu i grafiki komputerowej.

Wyrazem moich prac nie jest przekaz ideologiczny, nie jest to też manifestacja gestu malarskiego. Ważne jest dla mnie zwrócenie uwagi na charakter komiksowej kreski, który stanowi o atrakcyjności pracy. Wykorzystuję sceny z życia wzięte, lecz nie nadaję im głębszych znaczeń. Istotna jest dla mnie metamorfoza zwyczajnych elementów w nową całość.


01.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
02.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
03.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 120x140 cm, 2013
04.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
05.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
06.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 50x80 cm, 2013
07.    Kot, akryl na płótnie, 55x50 cm, 2013
08.    Marta-dyptyk, akryl na płótnie, 50x36 cm, 2013
09.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, 60x90 cm, 2013
10.    Dziewięć plansz, akryl na płótnie, układ 9 elementów 220x340 cm, 2013
 

zobacz galerię

 

 

 

MICHAŁ MĄKA

Urodziłem się w 1989 r. w Kaliszu. W swoich pracach inspiruję się malarstwem abstrakcyjnym inspirowanym głównie szkołą nowojorską action painting oraz sztuką ulicy (street art-szablon art). W malarstwie ważne są dla mnie refleksje dotyczące kondycji człowieka i współczesnego świata. Potrzeba protestu wobec podwójnej moralności, pogoni za sensacją, manipulacjom medialnym- wynika z mojego stosunku do świata - jestem pacyfistą.


1. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x120 cm, 2013
2. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x100 cm, 2012
3. Keith Haring, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2014
4. Pablo Picasso, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2014
5. Andy Warhol, akryl, spray, tusz Grog na płótnie, 100x70 cm, 2013
6. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 80x100 cm, 2013
7. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 70x100 cm, 2012
8. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 70x100 cm, 2012
9. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 100x80 cm, 2012
10. bez tytułu, akryl, spray na płótnie, 100x80 cm, 2012
11. bez tytułu, akryl, spray, gazety na płótnie, 100x80 cm, 2013
 

 

 zobacz galerię

 

 

 

KLAUDIA RYMARCZYK

Subiektywne spojrzenie na rzeczywistość, śmiałe, kontrastowe kolory, proste, geometryczne formy charakteryzują  twórczość dziecka. Powołując się na ten język i autentyczność dziecięcego rysunku połączyłam te elementy w kompozycyjnie spójna całość. Rytm geometrycznych  form podporządkowany jest radosnemu rysunkowi dziecka, który niczym przewodnik po malarskiej formie prowokuje widza do odkrywania jego ukrytej roli. 
Na ile taki zabieg jest ożywczy i intrygujący dla twórcy i odbiorcy?
Na ile odwoływanie się do radosnego początku twórczości może stać się dojrzałą strategią artystyczną?


1. Klaudia Rymarczyk, Złota nić, technika własna, 100 x 120 cm, 2014
2. Klaudia Rymarczyk, Przenikanie, technika własna, 100 x 100 cm, 2014
3. Klaudia Rymarczyk, Kocia pułapka, technika własna, 100 x 170 cm, 2014
4. Klaudia Rymarczyk, Zderzenia, technika własna, 70 x 140 cm, 2014
5. Klaudia Rymarczyk, Kosmos, technika własna, 100 x 120 cm, 2014


zobacz galerię
 

 

MATEUSZ NOWAK

Cykl obrazów "Patrioci".
 
Z czego powstałeś zależy od genetyki, w co się obrócisz, od polityki.
Stanisław Jerzy Lec
 
Każdą z prac można podzielić na „portret” i „atrybut”. Czasami dany „atrybut”ukazywany jest tak aby nadać całości wydźwięk sarkastyczny, czasem nasuwa inne uczucia. Celem jest ukazanie osoby, a zarazem tego co wokół niej się dzieje, co dobrze znamy z serwisów informacyjnych.
Dlaczego Patrioci?
Patriotyzm (łac. patria,-ae = ojczyzna, gr. patriates) – postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęć ponoszenia za nią ofiar; pełna gotowość do jej obrony, w każdej chwili. Charakteryzuje się też przedkładaniem celów ważnych dla ojczyzny nad osobiste, a także gotowością do pracy dla jej dobra i w razie potrzeby poświęcenia dla niej własnego zdrowia lub życia. Patriotyzm to również umiłowanie i pielęgnowanie narodowej tradycji, kultury czy języka. Patriotyzm oparty jest na poczuciu więzi społecznej, wspólnoty kulturowej oraz solidarności z własnym narodem i społecznością.
 
To, co w polityce zaczyna się od lęku, kończy się szaleństwem.
Samuel Coleridge

Czyż nie każdy z polityków jest patriotą kochającym swój kraj ponad wszystko. Za wszelką cenę pragnie dobra swoich rodaków, pokoju między nimi jak i z innymi. Każdy z przedstawionych polityków bez wahania odpowiedziałby że jest patriotą. W tym momencie pytamy samych siebie, skąd zatem bierze się to całe zło panujące na naszym świecie, czyż to nie paradoksalne, że teoretycznie wypływa ono ze wspaniałych intencji?

Najwyższy stopień wolności politycznej graniczy bezpośrednio z despotyzmem.

Georg Christoph Lichtenberg

Warto zadać sobie pytanie czym dzisiaj jest patriotyzm, czy w dzisiejszym świece można być patriotą „uniwersalnym”, który nie kłóci się z nowoczesności i tradycją. To pytanie wydaję się bardzo adekwatne do sytuacji w naszym kraju kiedy to Polska podzielona jest bardzo widocznie na dwa obozy. Ta sytuacja jednak panuje na całym świecie. Czy dzisiejsi patrioci, mogą być dla kogoś autorytetem? Co to w ogóle znaczy patriota? A polityka, do czego dzisiaj służy polityka? Jest narzędziem do sprawowania władzy, do zarządzania państwem, do tego do czego powinna służyć, czy też może jest sposobem na kreowanie własnej osoby, czy szybki zarobek, czy też dążenia do destrukcji tych, którzy się z władzą nie zgadzają? Czy polityk może być osobą godną naśladowania? Teoretycznie, najlepsi ze społeczeństwa, przez nie wybierani, w praktyce, sami wiemy...
Czy my jako społeczeństwo, często zawiedzione, mamy odwagę pokazać co czujemy? Czy ludzie wolą iść z nurtem, nie wychylać się mówiąc „jakoś to będzie”, czy też jesteśmy w stanie pokazać rządzącym elitom że mamy siłę? Czy media powinny wspierać nas w tym procederze, czy tylko sucho relacjonować fakty, a może media są tylko marionetką w ręku władzy? Te i inne pytania pozostawiam odbiorcy, niech każdy odpowie sobie w duchu, i zastanowi się nad kondycją tego świata.


1. Adamek bolesna, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2014
2. Baszar al-Assad, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
3. Berlusconi, akryl na płótnie, 70x100 cm, 2013
4. Jarosław Kaczyński, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
5. Mahmud Ahmadineżad, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
6. Krystyna D'Arc Pawłowicz, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2014
7. Putin niosący pokój, akryl na płótnie, 80x60 cm, 2014
8. Kim, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013
9. Recep Tayyip Erdogan, akryl na płótnie, 100x70 cm, 2013

 

zobacz galerię

 


ADRIAN KEMPA

Cykl obrazów "Tam jednak coś jest”


Działania malarskie koncentruję wokół pejzażu, otoczenia, przestrzeni. Staram się  odkryć/poznać strukturę, materię, atmosferę zjawisk zachodzących wokół nas, zapisać je językiem malarskim - momenty gdy pejzaż przekształca/zaciera się, zanika horyzont, zanikają precyzyjne, (realistyczne) punkty odniesień, niebo „zlewa się z ziemią”...
Rozmawiam, analizuję, doświadczam, przetwarzam, staram się wychodzić  poza horyzont, w sferę kodów, zjawisk, struktur, materii…   
Na pierwszy rzut oka nic nie widać, ale czujemy „podskórnie”, że jednak coś tam jest…   

 


1. zakrywanie-odkrywanie/obraz 3 (niebieskie kryje), 2013, olej na płótnie 150 x 110 cm
2. zakrywanie-odkrywanie/obraz 7,(pod tym coś jest), 2013, olej na płótnie, 40 x 30 cm
3. przypływ-odpływ, 2014, olej na płótnie, 90 x 130 cm
4. zakrywanie-odkrywanie-obraz 5, 2013, olej na płótnie, 130 x 90 cm
5. trochę bujało, 2014, olej na płótnie, 80 x 120 cm
6. było grubo po dwudziestej..., 2014, olej na płótnie, 40 x 80 cm
7. nie do zatrzymania, 2014, olej na płótnie, 18 x 24 cm

 

zobacz galerię